Kompetencje organów

Zgromadzenie Wspólników:

  • rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania Zarządu i Rady Nadzorczej, sprawozdania finansowego za rok ubiegły oraz udzielenie członkom organów Spółki absolutorium z wykonania przez nich swoich obowiązków za ostatni rok obrotowy,
  • zatwierdzenie Biznes Planu, a także podejmowanie innych uchwał w sprawie określania kierunków działalności gospodarczej Spółki,
  • podział zysku lub określenie sposobu pokrycia strat,
  • zmiana umowy Spółki,
  • połączenie lub rozwiązanie Spółki,
  • podwyższenie lub obniżenie kapitału zakładowego,
  • zbycie i wydzierżawienie przedsiębiorstwa Spółki oraz ustanowienie na nich ograniczonego prawa rzeczowego,
  • nabycie przez Spółkę własnych udziałów i ich umorzenie,
  • podejmowanie decyzji w sprawie wniesienia dopłat i ich zwrotu,
  • wybór i odwoływanie członków Rady Nadzorczej oraz określenie zasad ich wynagradzania za udział w posiedzeniach i innych czynnościach Rady,
  • określanie zasad wynagrodzenia Członków Zarządu,
  • uchwalanie i dokonywanie zmian Regulaminu Zarządu,
  • postanowienie co do dalszego istnienia Spółki, w przypadku gdyby straty przekroczyły sumę kapitału zapasowego i rezerwowego oraz połowę kapitału zakładowego,
  • decyzje dotyczące roszczeń o naprawienie szkody wyrządzonej przy zawiązywaniu spółki lub sprawowaniu zarządu bądź nadzoru,
  • tworzenie funduszy celowych,
  • decyzje w sprawie zawarcia umowy o nabycie nieruchomości i środków trwałych za cenę przewyższającą 1/5 (jedną piątą) część kapitału zakładowego przed upływem dwóch lat od zarejestrowania Spółki,
  • zaciągnięcie przez Spółkę zobowiązania lub dokonanie rozporządzenia majątkiem lub obciążenia majątku Spółki, które nie jest przewidziane w planie finansowo-inwestycyjnym Spółki, o wartości przekraczającej równowartość w PLN kwoty 250.000,00 EUR (dwieście pięćdziesiąt tysięcy EUR),
  • zaciągnięcie przez Spółkę kredytu lub pożyczki o wartości przekraczającej równowartość w PLN kwoty 250.000,00 EUR (dwieście pięćdziesiąt tysięcy EUR),
  • zawarcie przez Spółkę umowy o świadczenie usług doradczych na rzecz Spółki, których wartość przekracza równowartość w PLN kwoty 60.000,00 EUR (sześćdziesiąt tysięcy EUR),
  • podjęcie decyzji o prowadzeniu sporu prawnego, którego wynik mógłby mieć istotny negatywny wpływ na sytuację Spółki i jej przedsiębiorstwa,
  • wykonywanie przez Spółkę praw przysługujących jej jako wspólnikowi w Spółkach, w których posiada ona udziały, jeżeli z wykonywaniem tych praw związane byłoby zaciągnięcie przez Spółkę zobowiązania, rozporządzenie majątkiem lub obciążenie majątku,
  • zawieranie umów ze Wspólnikami i podmiotami z nimi powiązanymi w myśl art. 4 § 1 pkt. 5 Kodeksu spółek handlowych, jeżeli umowy te nie są związane ze zwykłą działalnością Spółki,
  • zawarcie umów z krewnymi lub powinowatymi członków Zarządu Spółki i prokurentów, do II-go stopnia pokrewieństwa lub powinowactwa włącznie oraz ze spółkami, w których takie osoby posiadają łącznie nie mniej niż 20% (dwadzieścia procent) udziałów,
  • zawarcie, zmiana lub rozwiązanie umów o pracę, które przewidują wynagrodzenie miesięczne o wartości brutto przekraczającej sześciokrotnie miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku w IV kwartale roku poprzedniego (do roku, w którym zawierana jest umowa), opublikowane przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego,

Rada Nadzorcza:

  • sprawowanie stałego nadzoru nad działalnością Spółki we wszystkich gałęziach jej przedsiębiorstwa,
  • badanie bilansu oraz rachunku zysków i strat,
  • badanie sprawozdania Zarządu oraz rozpatrywanie i opiniowanie wniosków Zarządu co do podziału zysku lub pokrycia strat,
  • składanie wobec Zgromadzenia Wspólników corocznego i pisemnego sprawozdania z wyników badania ksiąg, z przeprowadzonych kontroli oraz z przestrzegania Uchwał Zgromadzenia Wspólników,
  • wybór i odwołanie, jak również zawieszenie w czynnościach, członków Zarządu,
  • wyrażanie zgody na zawarcie przez Spółkę umowy, której zamiarem jest darowizna lub zwolnienie z długu oraz innej umowy niezwiązanej z przedmiotem działalności gospodarczej Spółki określonym w Akcie Założycielskim Spółki; postanowień niniejszego punktu nie stosuje się do umów o wartości nie przekraczającej równowartości w złotych kwoty 5.000,00 (pięć tysięcy) EURO, którą oblicza się według kursu ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski w dniu zawarcia umowy,
  • wybór biegłego rewidenta dla badania sprawozdań finansowych.
  • zatwierdzenie projektu wniosku przygotowanego przez Zarząd o wysokości taryf opłat za usługi dostawy wody i odprowadzania ścieków

Zarząd:

  • zarządzanie majątkiem i sprawami Spółki oraz spełniać swe obowiązki ze starannością wymaganą w obrocie gospodarczym, działając zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami umowy Spółki, regulaminami Spółki oraz Uchwałami Zgromadzenia Wspólników i Rady Nadzorczej,
  • reprezentowanie Spółki w stosunku do władz i osób trzecich w sądzie i poza sądem,
  • wszelkie sprawy Spółki nie zastrzeżone do kompetencji Zgromadzenia Wspólników i Rady Nadzorczej.

 Obszary kompetencyjne Prezesa Zarządu - Dyrektora Generalnego:

  • obsługa organów Spółki,
  • sprawy korporacyjne,
  • strategia Spółki,
  • rozwój i innowacje,
  • sprawy organizacyjno – prawne,
  • zarządzanie personelem,
  • gospodarowanie środkami Spółki,
  • zarządzanie informacją i informatyką,
  • public relations,
  • bhp i obrona cywilna,
  • technologie i rozwój techniczny,
  • zarządzanie majątkiem,
  • laboratorium,
  • kontrola wewnętrzna.

 Obszary kompetencyjne Członka Zarządu - Dyrektora ds. Finansowych:

  • zarządzania finansami Spółki,
  • sporządzania biznes planów, analiz ekonomiczno – finansowych,
  • opracowania projektów taryf opłat za świadczone przez Spółkę usługi, z uwzględnieniem ich społecznej akceptowalności,
  • pozyskiwania optymalnych źródeł finansowania przedsięwzięć,
  • oceny efektywności ekonomicznej przedsięwzięć,
  • prowadzenia księgowości Spółki,
  • dbałości o terminowość regulowania przysługujących Spółce wierzytelności oraz regulowania zobowiązań Spółki,
  • zapewnienia płynności finansowej Spółki,
  • sporządzania bilansu i sprawozdawczości finansowej,
  • rozwiązywania kwestii podatkowych,
  • współpracy i reprezentowania Spółki w kontaktach z instytucjami nadzoru i kontroli finansowej, ubezpieczeniowej, podatkowe, księgowej,
  • sporządzania założeń budżetowych i planów finansowych Spółki,
  • dokonywania porównań miedzy stanem rzeczywistym a zamierzonym (controling),
  • zarządzania majątkiem Spółki,
  • koordynowania i nadzorowania ubezpieczenia majątku Spółki,
  • zapewnienia zyskowności Spółki i wyniku finansowego ustalonego w biznes planie Spółki,
  • nadzór nad procesem zarządzania ryzykiem,
  • sprzedaż, obsługa klienta i marketing,
  • nadzór nad umowami z klientami,
  • plany i analizy sprzedażowe usług, opłat taryfowych i pozataryfowych,
  • ubezpieczenia majątku Spółki,
  • zarządzanie procesem zakupu i magazynowania, w tym optymalizacja stanu zapasów,
  • optymalizacja kosztów zakupu materiałów,
  • administracja i sprawy socjalne,
  • współpraca z organizacjami związkowymi i przedstawicielami pracowników.

  Obszary kompetencyjne Członka Zarządu – Dyrektora ds. Technicznych: 

  • nadzór nad wykorzystaniem i utrzymaniem w odpowiednim stanie   technicznym majątku wytworzonego w ramach realizacji projektu p.n. „Uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej w gminie Dąbrowa Górnicza”,
  • zarządzanie Centrum Dyspozytorskim,
  • zapewnienie ciągłości odprowadzania i oczyszczania ścieków na obszarze działania Spółki,
  • zapewnienie spełniania przez Spółkę najwyższych norm polskich i europejskich z zakresu z jakości ścieków i ochrony środowiska,
  • zarządzanie infrastrukturą służącą w odprowadzaniu i oczyszczaniu  ścieków,
  • racjonalne i efektywne ekonomicznie gospodarowanie majątkiem obejmującym infrastrukturę techniczną Spółki,
  • wdrażanie postępu technicznego i rozwoju infrastruktury technicznej Spółki,
  • działania w obszarze pozyskiwania środków unijnych dla zadań gospodarki wodno – ściekowej Spółki,
  • działania w obszarze rozwoju usług Spółki na rynkach zewnętrznych.

 Obszary kompetencyjne Dyrektora ds. Operacyjnych: 

  • zapewnienie ciągłości zaopatrzenia w wodę na obszarze działania Spółki,
  • zapewnienie spełniania przez Spółkę najwyższych norm polskich i europejskich z zakresu jakości wody i ochrony środowiska,
  • opracowanie i realizacja polityki bezpieczeństwa dostaw wody,
  • zarządzanie infrastrukturą służącą zaopatrzeniu w wodę,
  • zarządzanie służbami wsparcia technicznego,
  • racjonalne i efektywne ekonomicznie gospodarowanie majątkiem obejmującym infrastrukturę techniczną Spółki, w tym środki transportowe,
  • nadzór nad efektywnością transportu, zużyciem paliw i energii,
  • kierowanie inwestycjami w obszarze działalności Spółki, tj. : organizacja i nadzorowanie zagadnień związanych z procesami inwestycyjnymi w zakresie:
         -  projektowania i przygotowania przedsięwzięć,
         -  sporządzania planów zadań inwestycyjnych i modernizacyjnych,  
         -  przeprowadzania przetargów,
         -  negocjowania i zawierania umów inwestycyjnych,
         -  realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych,
         -  kontroli i rozliczania projektów inwestycyjnych (za wyjątkiem procesów zarządzania informacją i informatyką),
  • wykonawstwo sieci wodociągowej,
  • wdrażanie postępu technicznego i rozwoju infrastruktury technicznej Spółki.